رکورد تاریخی و منحصربفرد کاروان نابینایان در پارالمپیک توکیو/ ۶ مدال ارزشمند رهاورد قهرمانان روشندل در سرزمین آفتاب تابان

بهاره آبستان / ورزشکاران نابینا وکم بینا در رقابتهای پارالمپیک توکیو با کسب 6 مدال ارزشمند درخشیدند و یک رکورد تاریخی و ماندگار در معظم ترین رقابتهای ورزشی به ثبت رساندند‌.

⬅️ورزشکاران نابینا وکم بینا در رقابتهای پارالمپیک توکیو با کسب 6 مدال ارزشمند درخشیدند و یک رکورد تاریخی و ماندگار در معظم ترین رقابتهای ورزشی به ثبت رساندند‌.
⬅️به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان و کم بینایان ،در ادوار گذشته ورزشکاران نابینا وکم‌بینا در پارالمپیکهای قبلی طعم شیرین کسب مدال طلا را نچشیده بودند ولی در توکیو این نشان زرین ۴ بار بر سینه دلاوران نابینا درخشید تا برای ۴ بار شاهد طنین خوش سرود جمهوری اسلامی ایران و به اهتزاز درآمدن پرچم ۳ رنگ ایران باشیم.
این در حالی است که ۲ مدال ارزشمند نقره هم توسط تیم اعزامی به ارمغان آمد تا کاروان ۸ نفره کشورمان ۶ مدال تاریخی بشرح زیر به چنگ بیاورد:
✨محمدرضا خیرالله‌زاده جودو کار کم بینای وزن به اضافه 100 کیلوگرم نشان طلا
✨وحید نوری جودوکار وزن منفی ۹۰ کیلوگرم نشان طلا
✨امیر خسروانی نماینده پرش طول نشان طلا
✨مهدی اولاد  یک نشان طلا در پرتاب وزنه و یک مدال نقره در پرتاب دیسک
علی پیروج  نشان نقره در پرتاب نیزه
همچنین سامان پاکباز در پرتاب وزنه به عنوان پنجم دست یافت و وحید علی نجیمی در 100 متر از راه یافتن به مرحله بعد بازماند، همچنین نفر پنجم گروه اول در 400 متر شد و اما نورمحمد آرخی پرچمدار کاروان سردار دلها در هر دو ماده دیسک و وزنه ششم شد.