ملی پوش دو و میدانی نابینایان وکم بینایان : در مسابقات گرندپری مراکش به دنبال ارزیابی و ثبت بهترین رکورد هستم

امیر خسروانی قهرمانی خوش نام و نشان دو و میدانی در پرش طول کشورمان که سابقه کسب مدال طلای پرش طول بازیهای پارالمپیک توکیو ، مدال نقره 100 متر در مسابقات قهرمانی جهان لهستان در سال 2019 ، مدال طلای بازیهای کشورهای اسلامی باکو در سال 2017 ، مدال برنز جاکارتای اندونزی و مدال نقره 100 متر جایزه بزرگ جهانی جمهوری چک را در کارنامه دارد قصد دارد برای ادامه روند آماده‌سازی خود به منظور حضوری مقتدرانه در پارالمپیک پاریس در رقابت های گرندپری مراکش رکورد مورد قبولی را ثبت و عملکردش را ارزیابی نماید

خسروانی  ملی پوش دو و میدانی کم بینا  در گفتگو با بهاره آب ستان روابط عمومی فدراسیون ورزش های نابینایان وکم بینایان  بیان کرد: اردوهای متعددی را برای حضور قدرتمند در مسابقات گرندپری مراکش پشت سر گذاشتم و تمریناتم را زیر نظر کادر فنی پیگیری کردم.
وی ادامه داد: در مسابقات مراکش تلاش می کنم با ثبت یک رکورد خوب بتوانم برای کشورم افتخار آفرینی کرده وبا کسب بهترین  رنکینگ و نتیجه مزد زحمات کادر فنی را با کارنامه درخشان بدهم.
وی ادامه داد: بعد از بازی های پارالمپیک توکیو، گرندپری مراکش فرصتی است تا عملکردم را در یک میدان بین المللی ارزیابی کنم.
ملی پوش پرش طول  کشورمان افزود: بعد از گرندپری مراکش، برای بازی های پاراآسیایی هانگژو آماده می شود.
خسروانی  گفت:این رقابت ها از 24 شهریورماه در مراکش آغاز می شود که من روز ۲۶ شهریورماه  ساعت 18:45  در کلاس تی 12 و در ماده پرش طول به مصاف حریفان خود به میدان خواهم رفت
وی در پایان گفت : امیدوارم دوومیدانی همیشه پیشرفت کند. بودجه خاصی برای این رشته کنار گذاشته شود و بسترسازی بهتر و فضای‌تمرینی‌ بیشتر شود چون این رشته پر مدال است و پتانسیل‌های زیادی داریم که می‌توانند در آن فعالیت کنند بنابراین بودجه آن باید با رشته‌های دیگر متفاوت باشد.
پس  از تغییر زمان برگزاری بازیهای پاراآسیایی هانگژو، مسابقات بین‌المللی مراکش تنها فرصت برای انجام کلاس بندی بین‌المللی و ارزیابی و محک دوومیدانی کاران نابینا و کم بینا بعد از پارالمپیک توکیو است تا در جریان عملکرد و وضعیت رکورد خود قرار بگیرند، البته چون سیاست کمیته ملی پارالمپیک اعزام کیفی و مدال آور بود، تنها کسانی به مراکش اعزام شدند که شانس کسب مدال طلا در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین را دارند.
نابینایان وکم بینایان در پارالمپیک توکیو بیشترین رشد را از نظر کسب مدال  در دو ومیدانی کسب نمودند که امیر خسروانی نشان طلا در پرش طول را در این رقابتها به خود اختصاص داد.

(گزارش از بهاره آب ستان )