خراسان رضوی قهرمان شنا نابینایان ایران شد

رقابت‌های شنا قهرمانی کشور بانوان ، با معرفی تیم‌های برتر به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان ، این مسابقات با حضور 80 شناگر از 12 استان از هفتم لغایت نهم مرداد در مجموعه ورزشی شهید هرندی تهران  آغاز شده بود و با معرفی تیم‌های برتر پایان یافت که این مهم  توانست برای بانوان شناگر نوید بخش باشد

.

برهمین اساس تیم خراسان رضوی با 365 امتیاز قهرمان شد و اصفهان با 248 امتیاز و تهران با 238 امتیاز در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند که ورزشکاران با وقفه چند ساله در استخر قهرمانی مجموعه ورزشی هرندی  تهران  با استقبالی بی‌نظیر حضور پیدا کرده و به رقابت پرداختند

.

 سهیلا  بصروی نایب رییس بانوان انجمن شنا در این خصوص گفت :  هرچند حضور نداشتن در رقابت‌های برون مرزی می‌تواند دلیلی برای کاهش انگیزه بانوان شناگر باشد اما برگزاری منظم رقابت‌های کشوری می‌تواند انگیزه مربیان و شناگران را تا حد بالایی حفظ کند.

وی تصریح کرد: بعد از دو سال کرونا و ایجاد وقفه  رقابت‌های کشوری شنا  برگزار شد که بسیار جای خوشحالی دارد چرا که عاملی برای ایجاد انگیزه در بین شناگران است تا با انگیزه دو چندان تمرینات خود را پیگیری کنند. از  برگزاری این رقابتها توسط فدراسیون نابینایان و کم بینایان و انجمن شنا تشکر می‌کنم چرا که برگزاری این رقابتها باعث  میشود انگیزه‌ها افزایش و جایگاه خوبی برای شناگران ایجاد گردد.

 

این مقام مسئول افزود : با توجه به این که نمی‌توانیم در رقابت‌های برون‌مرزی شرکت کنیم آرزو دارم ایران میزبان رقابت‌های کشورهای اسلامی شود.

فائزه توسلی نایب رییس بانوان فدراسیون نیز در خصوص حضورش در این رقابتها گفت: به نظرم مادران توانایی‌های عجیب و خاصی دارند، چرا که من شاهد بودم مادرانی بودند در این دوره از رقابتها که  بسیار خوب ظاهر شده و حتی مدال آور هم بودند و همچنین مادرانی که در کنار فرزندانشان بودند و در به موفقیت رسیدن  آنها دخیل هستند. مادری از استان گیلان از مشکلات بینایی فرزندش  برایم گفت ، ازتلاشها و قدرت گرفتن توسط ورزش شنا که من به نوبه خود قدردان هر دو گروه مادران هستم وی ادامه داد : به نظرم از مهم‌ترین عوامل می‌توان به  داشتن انگیزه و هدف  اشاره کرد؛ مادر هم با انگیزه دادن در نقش مادر میتواند بهترین شرایط روحی – روانی برای ورزشکار ایجاد کند هم با داشتن هدف در نقش خود  میتواند از توانمندی هایش رونمایی کند که به نظرم در هردو صورت هردو گروه نیاز به حمایت دارند.

در پایان مراسم اختتامیه و اهدای کاپ و مدال با حضور فائزه توسلی نایب رئیس بانوان فدراسیون، و سهیلا بصروی نایب رییس انجمن شنا  برگزار شد که بهترین مربی  مریم شعاعی از خراسان  نام گرفت ،بهترین شناگر در رده سنی جوانان نازنین قریشی از اصفهان بود وهمچنین بهترین شناگر در رده سنی بزرگسالان  ساجده پهلوان از خراسان رضوی معرفی گردید.