روز جهانی ورزشی نویسان مبارک

امروز، دوم جولای( 12 تیر) ، در تقویم کشورهای جهان به عنوان روزجهانی ورزشی نویسان نامگذاری شده است.

دوم جولای، به عنوان روز جهانی ورزشی نویسان، اولین بار در بازی های المپیک 1924 پاریس به مناسبت تاسیس انجمن جهانی ورزشی نویسان(AIPS)  و برای تجلیل از خدمات ارزشمند خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان ورزشی، در مسیر پیشبرد ورزش دنیا، نامگذاری شد.  
این روز برای ارتقاء هر چه بیشتر روزنامه نگاران ورزشی در کار حرفه ای شان، استفاده از ورزش به عنوان ابزاری برای صلح جهانی، عدالت و بی طرفی در دنیا یاد شده است.
 بر همین اساس روز دوم جولای هر سال "روز خبرنگار ورزشی" فرصتی است نیک جهت پاسداشت زحمات صادقانه مدیر مسئولان،سردبیران،دبیران،خبرنگاران و گزارشگران ورزشی که با زحمات و تلاشهای شبانه روزی خود ضمن اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی شادابی و سلامتی را همراه با غرور ملی به ملت بزرگ ایران ارزانی داشته اند.
ضمن تبریک این روز به همراهان،یاران و یاوران رسانه ای همیشه در صحنه ورزش کشور مراتب قدردانی و حق شناسی خود را از این عزیزان بجا می آوریم.
عزیزانی که همواره در پوشش اخبار و موفقیت های ورزشی کشور در عرصه داخلی و بین المللی حتی تا پاسی از شب با خبر رسانی خود ضمن دلگرم کردن مسئولان،مربیان،داوران و قهرمانان عزیز با نقدهای دلسوزانه شان راه گشای مسئولین بوده و در کنار مردم عزیز دعای خیرشان بدرقه راه ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی بوده اند.

محمدرضا مظلومی  رییس فدراسیون به نمایندگی از خانواده  بزرگ نابینایان وکم بینایان  این روز را  به کلیه نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی  به ویژه خبرنگاران فعال در رشته های تحت پوشش این فدراسیون تبریک عرض می نماید.

این روز بر همه شما عزیزان و بزرگواران که همواره چراغ راه ورزش کشور بوده اید تهنیت باد.