رقابتهای پارآسیایی هانگژو/ تهران میزبان سومین مرحله اردوی شنا

حمید شریفیان :درهای تیم ملی بسته نیست ثبت رکورد نفر سوم و ورود به اردو امکان پذیر است .

حمید شریفیان مسئول انجمن شنای نابینایان وکم بینایان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون  اظهارکرد :  متاسفانه کرونا آسیب جدی و زیادی به رشته شنا وارد کرده است لذا تا اوایل بیماری  نبود استخر و بی تمرینی و پس از آن از دست تعطیلات مقطعی مختلف در سال ۹۹ اجازه نداد که شناگران بتوانند آنطور که باید و شاید برنامه‌هایشان را پیگیری نمایند.
این مقام مسئول ادامه داد : با توجه به سیاست کیفی گرایی کمیته محترم پارالمپیک و اینکه کسانی که شانس مدال بیشتری دررقابتهای پارآسیایی دارند مجوز حضور در اردوی تیم ملی را دارند و رکورد و کیفیت تعیین کننده است محمد حسین کریمی و احمد نخعی از خراسان رضوی ،ابوالفضل قاسمی و سید مهدی میردهقان از یزد از تاریخ 20 لغایت 30 فروردین  به سومین مرحله اردوی شنای نابینایان وکم بینایان که در تهران برگزار خواهد شد حضور خواهند یافت .
مسئول انجمن شنا نابینایان وکم بینایان مژده داد : با توجه به سیاست غربالگری کمیته ملی پارالمپیک در راستای پرورش بهترینها از نظر کیفیت  درصدد  هستیم یک دوره مسابقات قهرمانی کشور در ۲۶ و ۲۷ خرداد ماه  برگزار نماییم تا تمامی جامعه شنای نابینایان وکم بینایان در سراسر کشور که در اردو نیستند بتوانند در این رقابتها شرکت نموده و به اردوی تیم ملی راه یابند لذا درهای تیم ملی به روی همه باز است .
شریفیان افزود این رقابتها زیر نظر IPC ( کمیته بین المللی پارالمپیک ) خرداد ماه در تهران برگزار خواهد شد لذا شرط حضور در اردوی ملی و اعزام به رقابتهای پارآسیایی هانگژو ثبت رکورد نفر سوم میباشد.
وی در خصوص برنامه های انجمن شنا گفت : در نظر داریم تا زمان اعزام ماهی یک اردوی ده تا 15 روز را برگزار نماییم ،همچنین سرکشی محل تمرینات اردونشینان در شهرستانها از دیگر برنامه های انجمن در سال پیش روست .
ایشان  در خصوص حوزه بانوان خبرداد: اگر فدراسیون امکانات را داشته باشد مسابقات قهرمانی کشور بانوان را که در سال گذشته لغو گردید نیز برگزار خواهیم کرد و  کادر انجمن شنا اعم از مسئولین ،نواب رییس ، دبیر و رابط هیاتها و کادر فنی معرفی خواهند شد تا با انسجام بهتری فعالیت خود را انجام دهند.
شریفیان همچنین افزود : اگر بشود از حالا برای جوانان اردو برگزار نماییم و رهایشان نکنیم چون سرمایه های آینده ما هستند یعنی توانسته ایم به اهداف بلند مدت خود دست یابیم .
وی در پایان با معرفی رقبای شناگران به بیانات خود پایان داده و گفت : رقبای ما همچنان رقبای سنتی  همچون چین ، ژاپن ، کره ، قزاقستان ، ازبکستان و به تازگی اندونزی میباشد.