تداوم لغو اردوها به دنبال استمرار کرونا/ شطرنج و لغو سومین مرحله جهت اعزام به پارآسیایی هانگژو

رییس انجمن شطرنج نابینایان و کم بینایان خبر از لغو اردو در بابلسر داد

علی اکبر هدهدی رییس انجمن شطرنج نابینایان وکم بینایان  در مصاحبه اختصاصی با روابط عمومی فدراسیون افزود: بعد از ۲ سال که به علت شیوع ویروس کرونا تمرینات و مسابقات  به صورت مجازی برگزار می‌شد، بالاخره بعد از کاهش تعداد مبتلایان اقدام به برگزاری اردو‌های تمرینی حضوری  جهت اعزام به مسابقات پارآسیایی هانگژو کردیم.

هدهدی گفت: تقریبا در دو مرحله اردوی قبل ما توانستیم به یک تناسب نسبی رسیده و روی مدار برنامه ریزی هایمان برای هانگژو قرار بگیریم که متاسفانه این لغو مجدد اردو از سوی استانداری و ستاد مبارزه با کرونا در  مازندران سبب شد در وضعیت استپ مجدد قرار بگیریم .

وی افزود: طبق برنامه در بهمن ماه جام کاسپین کاپ که از سوی فدراسیون شطرنج قرار بود برگزار گردد فرصت خوبی برای سنجش بیشتر ملی پوشان بود که متاسفانه لغو شد، همچنین لغو مسابقات بین المللی مشهد نیز جزء یکی دیگر از برنامه های انجمن بود که انجام نشده لغو گردید اما در اردوی اسفند ماه که قرار است از ۶ یا ۷ اسفند ماه در مازندران برگزار شود حتما یک انتخابی درون اردویی رخ خواهد داد که امیدوارم لغوی صورت نگیرد.

این مسئول گفت:از نظر امتیاز تیمی  در دوره قبل رقابتهای پارآسیایی صاحب عنوان نایب قهرمانی و در کسب مدال  در جایگاه سوم قرار گرفتیم که امیدواریم با حمایت مسئولین این مهم که  خود سهم بزرگی در کسب مدال کاروان  به حساب  می آید در هانگژو حاصل گردد.

هدهدی گفت: هم اکنون جهت اعزام به رقابتهای پارآسیایی هانگژود توافق کردیم 12 نفر اعزام داشته باشیم  (سه نفر ب 1- و سه نفر ب 2و 3  در بخش بانوان و تکرار همین در بخش مردان ) که اکثر تیم همان تیم جاکارتای اندونزی است،  جامعه هدف انجمن در بحث اعزام 15 ورزشکار است که اگر میشد یک تیم رپید را از استاندارد جدا کرد و در رقابتهای هانگژو حضور داشت یک تیم قوی و بی عیب و نقص میشد و نتیجه مدال و امتیاز بسیار متفاوت تر میشد. در اسفند ماه یک انتخابی درون اردویی را در راس کارهایمان داریم که امیدواریم  درتعطیلی مجدد پاندمی کرونا قرار نگیریم که اگر تعطیلی صورت پذیرد  با توجه به تعطیلات نوروز وضعیت آمادگی نسبی نیز دچار اختلال میگرددچرا که از ابتدای سال 1400 و به کارگیریی مربی آمادگی جسمانی و برگزاری دو اردوی گذشته ، شطرنجبازان از خمودگی  دوران کرونا خارج شده بودند.

مسئول انجمن شطرنج نابینایان وکم بینایان از عمده ترین موفقیت های مجموعه شطرنج را حمایت بلاشک و بی تشبیه فدراسیون و در راس آن مدیریت محمد رضا مظلومی دانسته و برای ایشان و تیم همراه در دوره جدید ریاست آرزوی توفیق و سربلندی کرد.