رئیس هیات نابینایان و کم بینایان مرکزی انتخاب شد

رئیس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان مرکزی با برگزاری مجمع انتخاباتی توسط اعضای مجمع انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان و کم بینایان ،  این مجمع با حضور محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، مسعود  پیرایش مدیرکل ورزش و جوانان استان و سایر اعضای مجمع برگزار شد .

پس از پایان رای گیری، محمود حسین‌آبادی» با کسب ۱۵ رای موافق برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان مرکزی انتخاب شد.

در این مجمع هم چنین اعضای هیأت رئیسه هیات نابینایان و کم بینایان مرکزی با رای اعضای مجمع انتخاب شدند.

«محمدرضا مظلومی» روز یکشنبه در نشست مجمع انتخابی رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان مرکزی در اراک، افزود: ورزش نابینایان در انقلاب اسلامی توسعه یافته و این قشر استعدادهای زیادی دارند که باید بیش از پیش دیده شوند.

وی بیان کرد: نابینایان و کم‌بینایان مشکلات و نیازهای خاص دارند که نیاز به نگاه ویژه دارند و هم‌اکنون ورزش این قشر در هشت رشته دنبال می‌شود و تاکنون موفقیت‌های زیادی از سوی این جمعیت برای کشور به دست آمده است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان کشور ادامه داد: گلبال یکی از رشته‌های اصلی ورزشی برای این قشر است که در بیشتر استان‌ها فعال است.

مظلومی اظهار کرد: فوتبال از دیگر رشته‌های فعال برای نابینایان و کم‌بینایان است و امسال در مسابقات ریو ورزشکاران اعزامی کشور به مقام نائب قهرمانی رسیدند.

وی گفت: در رشته دو و میدانی نابینایان و کم‌بینایان نیز در رقابت‌های هانگژو، هشت مدال برای کشور کسب شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان اضافه کرد: رشته ورزشی جودو نابینایان وکم‌بینایان در گذشته با یکدیگر برگزار می‌شد که پس از ۱۰ سال پیگیری، این رشته برای ۲ قشر جدا شده و در رقابت‌های هانگژو، ۲ طلا، یک نقره و سه برنز با ۶ ورزشکار اعزامی جمهوری اسلامی ایران کسب شد.

مظلومی با بیان اینکه، پاورلیفتینگ و شنا نیز از دیگر رشته‌های فعال برای نابینایان و کم‌بینایان کشور است، عنوان کرد: بولینگ هم راه‌اندازی شده و در این رشته ۳۶ مدال توزیع می‌شود که امید است در مسابقات آتی نتایج خوبی را کسب کنیم.

وی اظهار کرد: شطرنج از دیگر رشته‌ها است که امسال برای مسابقات هانگژو ۱۲ ورزشکار اعزام شد که نتیجه آن کسب چهار مدل طلا، سه نقره و ۲ برنز شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان گفت: استان مرکزی همیشه در مسابقات حضور خوبی داشت اما افت‌هایی دیده شده که امید است با هیات رئیسه جدید برگشت خوبی صورت گیرد.

مظلومی اظهار کرد: مشکلات زیادی در جامعه ورزشکاران نابینا و کم‌بینا وجود دارد و انتظار است یک سالن ورزشی مختص این قشر در استان مرکزی در نظر گرفته شود.

وی از دست‌اندرکاران برگزاری مجمع انتخابی ورزش نابینایان و کم‌بینایان استان مرکزی تقدیر کرد و گفت: توسعه ورزش نابینایان و کم بینایان با جدیت در بخش‌های مختلف دنبال می‌شود.

در پایان این نشست « محمود حسین‌آبادی» با کسب ۱۵ رای موافق برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان مرکزی انتخاب شد.