با حضور رئیس فدراسیون؛ مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان مازندران

با حضور مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، رجبی مدیرکل ورزش و جوانان، دلیری معاون امور ورزش اداره کل و باقری رئیس هیات نابینایان و کم بینایان مازندران، مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان مازندران برگزار شد.

در این مجمع گزارش های مالی و برنامه های آینده هیات ارائه و مورد تصویب اعضاء قرار گرفت و هیات رئیسه مجمع نیز مجددا رای اعتماد گرفت.علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در این مجمع با تقدیر و تشکر از زحمات عوامل و دست اندرکاران هیات ورزشهای نابینایان و کم بینایان گفت: برای درآمد زایی هیات های ورزشی برنامه هایی داریم، تلاش خواهیم کرد و وظیفه خود می‌دانیم که بیش از این کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی مالی این هیات نقش مهمی در توسعه و تقویت ورزشهای نابینایان و کم بینایان دارد افزود؛ می توانیم سالن ورزشی خاصی را با نگاه حمایتی در اختیار ورزش های نابینایان و کم بینایان قرار دهیم و از ظرفیت دستگاه ها و نهادها دیگر نیز برای کمک به ورزشکاران استفاده نماییم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تاکید کرد؛ در انزوا بودن ورزش های نابینایان و کم بینایان را قبول ندارم ولی معتقدم باید تبلیغ مناسب تری از رشته های مختلف ورزشی این هیات داشته باشیم و جامعه هدف را به سمت ورزش سوق دهیم.مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان نیز در این مجمع با اشاره باینکه این ورزش، یک ورزش انقلابی است افزود؛ کمک به ورزشکاران نابینایان و کم بینایان هم سفارش دینی است و بحث حقوق بشر است.

وی بیان داشت ؛ در ۸ رشته ورزشی برای خانم ها و آقایان فعالیت می کنیم و ورزشکاران ما در مسابقات هانگژو درخشان ظاهر شدند.مظلومی با تاکید بر اینکه ورزشکاران نابینا و کم بینا با کمترین امکانات همواره پرچم جمهوری اسلامی را در میادین بزرگ بالا می برند افزود؛ آموزش یکی از اولویت های مهم فدراسیون است و اقدام به ورزش کمک بسیار خوبی به جامعه نابینایان و کم بینایان خواهد کرد.

وی پراکندگی امکانات را یکی از مشکلات این رشته دانست و گفت : در استعدادیابی نابینایان و کم بینایان برای جذب در رشته های مختلف ورزشی جدی و با برنامه هستیم.

(گزارش از بهاره آب ستان )