دیدار مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی و آسیایی هانگژو با رهبر معظم انقلاب

مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی و آسیایی هانگژو و جمعی از ورزشکاران، قهرمانان، پیشکسوتان و فعالان عرصه‌های ورزشی صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب در دیدار مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو تاکید کردند:ایران قوی، ورزش قوی

رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار صمیمانه مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو و جمع دیگری از قهرمانان، ورزشکاران، پیشکسوتان و فعالان عرصه‌های ورزشی، با تشکر عمیق از ورزشکاران و مربیان افتخارآفرین کشور، رفتارهای احترام برانگیز آنان در میدان‌های ورزشی را تجلی دهنده چهره برجسته ملت ایران خواندند و با تاکید بر ضرورت رسیدگی مسئولان به زندگی قهرمانان ورزشی افزودند: رژیم صهیونیستی در حادثه طوفان‌الاقصی به دست حماس ضربه فنی شد و با همه جنایاتش نتوانسته این شکست سنگین را جبران کند و در آینده هم نخواهد توانست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جلسه امروز را بسیار شیرین دانستند و با قدردانی از عزم و اراده و سخت‌کوشی مدال‌آوران گفتند: هم‌چنین از آن بانوی محترمی که با حجاب کامل پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی شد و آن بانوی ورزشکاری که هنگام اهدای مدال حاضر نشد با مرد نامحرم دست بدهد و نیز آن بانویی که با کودک خود روی سکوی مدال‌آوری رفت و با حرکت نمادین خود، احترام به خانواده و مادر را در دنیا برجسته کرد، صمیمانه تشکر می‌کنم.
ایشان اینگونه رفتارها را دارای ارزشی معادل خود ورزش خواندند و افزودند: سجده کردن، دست به دعا برداشتن، بوسه بر پرچم و کارهای دیگری که تشخص ورزشکار ایرانی – اسلامی و چهره «شاخص دارای منطق و اعتماد به نفس» ملت ایران را به جهانیان نشان می‌دهد، شایسته قدردانی حقیقی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اینگونه رفتارهای تحسین برانگیز را بخشی از قدرت ملی ایران برشمردند و گفتند: ورزشکاران اغلب کشورها برای ملت خود افتخارآفرینی می‌کنند، اما این رفتارهای زیبا و پرمعنا بالاتر از افتخارات ورزشی است چرا که افتخارات انسانی است.
رهبر انقلاب به خاطر شاد کردن دل ملت نیز از قهرمانان تشکر ویژه کردند و گفتند: برای من خیلی مهم است که شما با مدال‌های رنگارنگ خود ملت را شاد و سرافراز می‌کنید.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد به توصیه‌های خود در جلسات عمومی و یا خصوصی با مسئولان ورزش اشاره کردند و افزودند: آن مسائل و نکاتی که وزیر ورزش در این جلسه گفت باید یک به یک پیگیری جدی شوند.
ایشان افزودند: رفع مشکلات ورزشی و پاسخ به سوالات قدیمی مانند نقش دولت در ورزش، خصوصی سازی، قراردادهای ورزشی و مربی خارجی، به برنامه‌ریزی مبتنی بر اصول حرفه‌ای نیاز دارد تا یکبار برای همیشه پاسخ این سوالات مشخص شود.
رسیدگی به وضع زندگی ورزشکاران نکته دیگر مورد تاکید رهبر انقلاب در این دیدار بود. 
در ابتدای این دیدار، وزیر ورزش و جوانان با اشاره به جلوه‌هایی از دفاع ورزشکاران کشورمان در میادین جهانی از مظلومان غزه و همچنین نمونه‌هایی از اقدامات نمادین و معنوی آنها، گزارشی از مدال‌آوری کاروان‌های ایران بیان کرد و دستیابی به جایگاه دوم در بازی‌های پاراآسیایی با کسب ۱۳۱ مدال را کار کارستان ورزشکاران جانباز و توان‌یاب کشورمان دانست.
آقای کیومرث هاشمی هم‌چنین از برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت رفاه و معیشت قهرمانان، گسترش ورزش همگانی، توسعه عدالت‌محور امکانات و تجهیزات ورزشی و تدوین سند ملی ورزش کشور خبر داد.
در این دیدار هم‌چنین معصومه زارعی کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران و امیرحسین زارع قهرمان ملی‌پوش کشتی آزاد، به بیان دغدغه‌هایی در خصوص حل مشکل مسکن ورزشکاران، توسعه زیرساخت‌های ورزشی و افزایش اعتبارات حوزه ورزش پرداختند.