مسابقات پاراآسیایی هانگژو/فدراسیون نابینایان وکم بینایان با 43مدال به کار خود پایان داد

رهاورد تلاش ملی‌پوشان نابینا و کم بینا در چهارمین دوره حضور در رقابت‌های پارآسیایی ، منجر به کسب 43 مدال رنگارنگ شد .

فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان اگرچه امکاناتشان محدود است و محدودیت هایشان نامحدود، اما آنها آستین همت را بالا زدند، کفش های آهنین را به پا کردند و حماسه سازان هانگژو شدند.


ورزشکاران نابینا و کم بینا که در شش رشته ورزشی در این رقابتها حاضر شده بودند، توانستند 14 طلا، 16 نقره، 13 برنز و مجموع 46 نشان رنگارنگ را از هانگژو ارمغان آورند.
گفتنی است عملکرد رشته‌های اعزامی نابینایان و کم بینایان فراتر از حد انتظار ظاهر شد.
بر همین اساس مدالهای کسب شده در رشته‌های اعزامی نابینایان بدین شرح است:در دو میدانی 8 مدال طلا 6 نقره و 3 برنز توسط بهترین ورزشکاران پارالمپیک و قهرمانان جهان و آسیا به دست آمد،که کسب 2 مدال طلای مهرداد مرادی بسیار حائز اهمیت بود، در شطرنج 4 مدال طلا 7 نقره و 4 برنز به دست آمد، ملیحه صفایی با 4 مدال طلا موفق ترین و برترین ورزشکار کاروان ایران نام گرفت.


در جودو 2 مدال ارزشمند طلا توسط قهرمانان و تاریخ سازان پارالمپیک و جهان ،یک نقره و سه برنز به دست آمد، درشنا با شرکت یک نماینده کم بینا سه مدال، یک نقره و دو برنز توسط محمد حسین کریمی حاصل شد، تیم فوتبال نابینایان علی رغم شایستگی‌های فراوان در ضربات پنالتی و با اختلاف یک گل نایب قهرمان شدو در نهایت تیم گلبال مردان که می‌توانست به راحتی به فینال راه یابد با بدشانسی به مقام سوم دست یافت.