بازی‌های پاراآسیایی هانگژو؛ بنی‌طبا فینالیست شد

نماینده وزن منهای ۶۰ پاراجودو کشورمان با پیروزی برابر حریف اندونزیایی خود به فینال بازی‌های پاراآسیایی هانگژو راه پیدا کرد.

ه گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان ،  سیدمیثم بنی‌طبا نماینده وزن منهای ۶۰ کیلوگرم پاراجودو کشورمان در کلاس J۱ موفق شد نماینده اندونزی را شکست داده و به فینال بازی‌های پاراآسیایی هانگژو راه پیدا کند. ملی‌پوش نابینای جودو ایران، در فینال باید به مصاف حریفی از هند برود. مبارزه فینال عصر امروز برگزار می‌شود.

بنی‌طبا پیش از این در مرحله یک چهارم نهایی موفق شده بود حریفی از ازبکستان را شکست دهد.

سعید کوهکن نماینده پاراجودو ایران در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کلاس J۲ که مقابل حریف ازبک خود شکست خورده بود، با توجه به فینالیست شدن حریفش به مرحله شانس مجدد راه یافت.

او در این مرحله توانست حریف ژاپنی اش را از پیش رو بردارد و خود را به مرحله رده‌بندی برساند. کوهکن برای کسب مدال باید با حریف چینی مبارزه کند.

بنی‌طبا: به دنبال تکرار طلای قهرمانی آسیا هستم/ حریفم را قبلا شکست دادم

فینالیست وزن منهای ۶۰ کیلوگرم پاراجودو گفت: حریف هندی‌ام را قبلا شکست دادم و حالا به دنبال تکرار طلای قهرمانی آسیا هستم. 

سیدمیثم بنی‌طبا نماینده پاراجودو ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو پس از صعود به فینال وزن منهای ۶۰ کیلو گرم کلاس J۱ اظهار کرد: از رسیدن به فینال خیلی خوشحالم اما هنوز فینال مانده و امیدوارم دعای خیر مردم توشه راهم باشد تا بتوانم از بازی فینال سر بلند بیرون بیایم و حریف هندی‌ام را شکست دهم. امیدوارم مدال طلا را به گردنم بیاندازم تا سرود کشورم در سالن طنین‌انداز شود. 

وی در خصوص حریف هندی‌اش در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کلاس J۱ عنوان کرد: ۵ ماه پیش در قهرمانی آسیا با او مبارزه کردم و توانستم او را شکست دهم و طلا بگیرم. حالا هم امیدوارم این اتفاق را تکرار کنم و در آینده‌ام هم باز هم تکرار کنم. 

بنی‌طبا در پایان گفت: از مردم می‌خواهم که من را دعا کنند و از خدا بخواهند که طلا را در اینجا هم به دست بیاورم.  

او پیش از این در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون توانسته بود به مدال طلای تیمی برسد. بنی طبا در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا نیز موفق شده بود  مدال برنز را بر گردن بیاویزد.  

نماینده شایسته پاراجودو کشورمان برای به دست آوردن طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو باید تا ساعاتی دیگر به مصاف کاپیل پارمار هندی برود.