پولادگر: توجه به ورزش از سوی دولت کاملا مشهود است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای با حضور در مراسم بزرگداشت روز جهانی عصای سفید گفت: دولت و مرکز ارتباطات مردمی آن همواره پشتیبان ورزش بود و در چند سال گذشته نیز توجه به ورزش از سوی دولت کاملا مشهود بوده است.

 مراسم بزرگداشت روز جهانی عصای سفید امروز (یکشنبه) با حضور حجت‌السلام احمد صالحی رییس مرکز ارتباطات مردمی دولت سیزدهم، سیدمحمد پولادگر معاون وزیر ورزش، محمدرضا مظلومی رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان، ملی‌پوشان اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و شماری از روشندلان در سالن اصلی مجموعه ورزشی شهید هرندی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمدرضا مظلومی گزارشی از فعالیت فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان و همچنین کاروان اعزامی ایران را ارائه کرد و گفت: ورزش نابینایان محصول و مولد انقلاب اسلامی است. در احادیث و توصیه‌های ائمه نیز به اهمیت توجه به نابینایان اشاره شده و حقوق بشر در دنیا نیز بر اهمیت این مهم تاکید دارد. البته توصیه‌های اسلام برخلاف برخی مدعیان حقوق بشر شعاری نیست‌.

مظلومی همچنین از کمبود امکانات نابینایان سخن به میان آورد و با تشکر از دولت سیزدهم گفت: درخواست‌هایی از دولت داشتیم و به قول این دولت اعتماد داریم.

سیدمحمدپولادگر نیز در ادامه این مراسم گفت: فدراسیون نابینایان از موفق‌ترین فدراسیون‌های ورزشی است و کسب مدال‌های آسیایی، جهانی و پارالمپیک نیز مصداق بارز آن است.

وی افزود: دولت و مرکز ارتباطات مردمی آن همواره پشتیبان ورزش بود و در چند سال گذشته نیز توجه به ورزش از سوی دولت کاملا مشهود بوده است.

پولادگر فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان را یک نهاد انقلابی دانست و گفت: این فدراسیون زاییده انقلاب است و موفقیت‌های آن نشان از توجه دارد. البته این فدراسیون کاستی‌هایی در زمینه زیرساختی دارد که می‌شود آن را رفع کرد و این کار در دستور کار مدیرکل ورزش استان‌ها است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ادامه داد: مظلومی قول تکرار مدال‌های دور گذشته را داد و من نیز از ورزشکاران می‌خواهم که با تلاش خود افتخار به اهتزاز درآوردن پرچم ایران را نصیب خود کنند. اراده دولت نیز بر این است که شرایط بهتر از گذشته است. برای تمام ورزشکاران و مسافران هانگژو آرزوی موفقیت دارم.

در این مراسم لوح یادبود و نماد ورزش‌های پارالمپیکی توسط سیدمحمدپولادگر و محمدرضا مظلومی به حجت‌الاسلام احمد صالحی تحویل داده شد. همچنین یک نماد نیز از سوی مسئولان ورزش برای آیت‌الله سیدابراهیم رییسی ریاست محترم جمهوری ارسال شد.

صالحی: ورزش یکی از زمینه‌های رسیدن به تعالی و قله افتخار است

حجت‌الاسلام احمد صالحی رییس مرکز ارتباطات ریست جمهوری در این مراسم گفت: ورزش یکی از زمینه‌های رسیدن به تعالی و قله افتخار است. معلولیت محدودیت نیست بلکه نمره مقبولیت گرفتن است. شما هم برای معلولان و هم افراد سالم الگو هستند. مدال شما زمینه‌ساز نشاط اجتماعی است و امید را تزریق می‌کند و این همان کاری است که دشمن از آن می‌ترسد.

احمدی افزود: شما با موفقیت یک نوع خدمت به مردم می‌کنید و آن هم ایجاد نشاط است. شما نماینده ایران عزیز هستید. نماینده افراد شهیر و شهید هستید. در گذشته هم مادران شهید همراه کاروان بوده‌اند و هم کاروان به نام شهدا بوده است و این یک امر مبارک است. وزارت ورزش به ویژه کیومرث هاشمی همواره پشتیبان ورزش به ویژه ورزش پارالمپیکی است.