اتحاد و یکدلی رمز موفقیت «فرزندان ایران»

کاروان «فرزندان ایران» با اتحاد و همدلی راهی هانگژو خواهد شد. مراسم بدرقه ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در محل فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار شد و یکسان بودن پاداش مدال‌آوران انفرادی و تیمی خبری امیدوارکننده برای ملی‌پوشان اعزامی بود.

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی، ۳۰ مهرماه رسماً در شهر هانگژو چین افتتاح خواهد شد و ۲۱۱ ورزشکار کشورمان تا ششم آبان با رقبای خود رقابت خواهند کرد. امسال ورزشکاران ما در ۱۶ رشته مردان و ۱۱ رشته زنان فرصت مدال آوری دارند و با توجه به اعزام کیفی کاروان، انتظار می‌رفت بیشترین و خوشرنگ‌ترین مدال‌ها از آن کاروان ایران شود. 
 

 

 قول رفع کمبود‌ها

 

کارگری بر شنیدن انتقاد‌ها و مشکلات از زبان ورزشکاران تأکید کرد و خبر از یکسان‌سازی پاداش ورزشکاران انفرادی و تیمی داد: «بازدید‌ها کلیشه‌ای نبود و خواستیم مشکلات حل شود. برابری رشته‌های تیمی و انفرادی را مطرح کردید و ما هم پذیرفتیم و حل شد. پاداش رشته‌های تیمی همانند رشته‌های انفرادی خواهد بود. در رابطه با همسان‌سازی پاداش ورزشکاران پاراآسیایی با ورزشکاران آسیایی، روز چهارشنبه نامه‌ای برای رئیس‌جمهور محترم ارسال کردم و با نمایندگان مجلس نیز صحبت کرده‌ام. به تلاش‌مان ادامه می‌دهیم و امیدواریم این مسئله رفع شود.»
 
 دوری از حواشی
رئیس کمیته ملی پارالمپیک از ورزشکاران اعزامی خواست تمرکزشان را حفظ کنند و از حواشی دور بمانند: «نوبت تلاش، دقت، تمرکز و دوری از حاشیه شماست و همه باید یکدل عمل کنیم تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. اولین کاری که برای نتیجه گرفتن باید انجام دهیم، تمرکز است. از حالا ورزشکار باید ذهنش، تمرکزش و همه چیزش معطوف به مسابقه باشد. اگر بتوانیم مشکلات شخصی را کنار بگذاریم و روی نتیجه تمرکز کنیم باعث می‌شود به مسائل دیگر توجه نکنیم. کاروان ما کاروان خوبی است. دوستان و مدیران پارالمپیک می‌دانند به آسیب‌شناسی خیلی اهمیت می‌دهم. زمانی که می‌گویم کاروان خوبی است، یعنی بررسی کرده‌ام. باید خوبی کاروان را حفظ کنیم. کاروان بدون حاشیه، منسجم و هماهنگ است و همه کاروان به اصل موضوع توجه دارند و حاشیه‌سازی نمی‌کنیم. ورزشکاران و سرمربیان ما از لحاظ فنی در مقایسه با گذشته خود در شرایط خوبی قرار دارند. هرچند که با رقبای جدیدی روبه‌رو هستیم، اما شرایط خوب کمک می‌کند نتیجه درست و شایسته بگیریم. فضای اخلاقی و معنوی کاروان هم فضای خوبی است. کسی اجازه به‌هم ریختن آرامش کاروان را ندارد. همه ملت ایران منتظر موفقیت ورزشکاران ایران هستند. آن‌ها دلخوش به این کاروان هستند. هر کس آرامش را به‌هم بریزد باید پاسخگوی ۸۵ میلیون باشد.»
 
 قول طلا
فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان با داشتن ۶۰ نماینده در هانگژو شانس زیادی برای کسب مدال‌های خوشرنگ دارد. ورزشکاران نابینا و کم‌بینای کشورمان در شش رشته شطرنج (۱۲ ورزشکار زن و مرد)، دوومیدانی (۱۷ ورزشکار زن و مرد)، جودو (هشت ورزشکار)، شنا (یک ورزشکار)، فوتبال پنج نفره (۱۰ ورزشکار) و گلبال (۱۲ ورزشکار زن و مرد) به بازی‌های پاراآسیایی اعزام خواهد شد. محمدرضا مظلومی، رئیس این فدراسیون در گفتگو با ایسنا، قول ۱۲ مدال طلا را داده است: «با توجه به سیاست کیفی‌گرایی که کمیته ملی پارالمپیک، در این دوره از بازی‌ها داشت سعی کردیم رشته‌هایی را به هانگژو اعزام کنیم که شانس بالایی برای کسب مدال دارند، به همین دلیل در بخش مردان نفرات اول تا سوم و زنان به دلیل جنبه حمایتی از آن‌ها تا نفر چهارم به هانگژو اعزام می‌شوند. البته وضعیت دختران در این دوره در بعضی رشته‌ها بهتر از مردان است. طبق پیش‌بینی به عمل آمده در سه رشته دوومیدانی، شطرنج و جودو شرایط کسب ۱۲ مدال طلا را داریم. اردو‌های آماده‌سازی ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی در بهترین شرایط برگزار شده و وقفه‌ای در برپایی هیچ کدام از اردو‌ها نداشتیم و سعی کردیم درخواست کادر فنی را برای برگزاری اردو‌ها به بهترین شکل اجرا کنیم.»