گزارشی از مجمع عمومی سالیانه فدراسیون نابینایان و‌کم‌بینایان

مجمع عمومی عادی سالیانه فدراسیون نابینایان و کم بینایان صبح روز یکشنبه 16 مهرماه 1402 با حضور اعضای مجمع به دو صورت حضوری و آنلاین در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

مجمع پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سرود ملی، با خوش آمدگویی و شرح برنامه مجمع توسط کاوه عزیزی دبیر فدراسیون و دبیر مجمع و با حضور پولادگرمعاون توسعه ورزش قهرمانی و جوانمرد دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، و آرش فرهادیان مدیر کل امور مشترک فدراسیون ها رسماً آغاز شد.


سپس محمد رضا مظلومی رئیس فدراسیون به ارائه گزارش سالیانه عملکرد فدراسیون پرداخت و در ادامه نیز به ترتیب موارد ذیل انجام و با رأی اعضای مجمع در هر مورد تأییدیه اخذ و تصویب شد:
- گزارش حسابرس مستقل
- گزارش مالی و خزانه دار فدراسیون
- گزارش بازرس فدراسیون
- تقویم عملیاتی سال 1402
در ادامه مجمع؛ فرصت به اعضای مجمع برای طرح پرسش ها و نقطه نظراتشان داده شد که هیات ‌های فارس و کردستان ، نقطه نظرات خود را ارائه کردند و توسط مسئولین فدراسیون به آنها پرداخته شد.
«پولادگر» معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در ادامه گفت : می بایستی در برگزاری المپیاد ورزشی معلولین و توان یابان کوشا باشیم و در همین خصوص از هم اکنون برنامه ریزی های لازم باید صورت پذیرد.


وی اظهار داشت: سال پرباری را در مجموعه فدراسیون نابینایان و کم بینایان شاهد بودیم کمااینکه در 6 ماهه اول سال 1402 از جمله در رشته جودو با تدابیر صورت گرفته یک تیم حرفه ای با مدیریت جناب علیرضا امینی مسئول انجمن جودوموفقیت هایی خوبی را این فدراسیون حاصل شد.
پولادگر افزود :محمدرضا مظلومی رییس فدراسیون قول 13 تا 15 مدال در مسابقات پارآسیایی هانگژو را داده است و منتظریم که ورزشکاران این فدراسیون همچون گذشته در این آوردگاه مهم بدرخشند و باعث به اهتزار در آمدن پرچم ایران شوند .
 در ادامه این مجمع علی خسروی نماینده شهرداری تهران عنوان کرد :از آنجا که که یک سری مسائل مسئولیت پذیر و آسیب زا می باشد و ما خیلی مایلیم در تهران و 18 کلان شهر کشور خدماتی در خصوص نابینایانی که ورزشکار حرفه ای انجام نمیدهند ، برای شرکت در برنامه های همگانی شهرداری به ما مراجعه کنند ، البته طرحی کارشناسی شده از سوی فدراسیون نابینایان به شهرداری ارائه شود تا تصمیماتی را در این زمینه اتخاذ نماییم، کما اینکه مجموعه انجمن های این فدراسیون در سنوات گذشته همکاری هایی را با شهرداری داشته است ، تا انشالله با جلسه ای از سوی رییس فدراسیون با حسین اجاقی رییس سازمان شهرداری تهران صورت پذیرد تا مجددا فعالیتمان را برای این قشر محروم در جامعه شروع کنیم.
در نهایت با جمع بندی و سخنان «پولادگر» معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش مجمع به پایان رسید.