هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان شهرستان استهبان شروع به فعالیت کرد

هیئت رئیسه هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان فارس مهمان شهرستان استهبان- روز شنبه مورخ 27خرداد در محل فرمانداری استهبان؛ ایجاد، رشد، توسعه و استعدادیابی ورزش نابینایان و کم بینایان مورد بررسی قرار گرفت .

این جلسه با حضور فرماندار استهبان، هیئت رئیسه هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان، رئیس اداره ورزش و جوانان استهبان، نماینده شورای اسلامی شهر استهبان، رئیس سازمان بهزیستی استهبان، نماینده شهرداری استهبان، نماینده آموزش و پرورش استهبان و و هم چنین رئیس و نائب رئیس هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان شهرستان استهبان تشکیل گردید.

جواد مرادپور رئیس هیئت استان با اشاره به جمعیت بیش از 200 نفری نابینایان و کم بینایان در شهرستان استهبان ، بیان داشتند «آنچه در این قشر بسیار حائز اهمیت است، توانبخشی این عزیزان می باشد که یکی از راه های توانبخشی و ایجاد استقلال در جامعه، ورزش و فعالیت های ورزشی و در نهایت ورود به عرصه ورزش قهرمانی ملی و بین المللی می باشد. »

ایشان با اشاره به ورزشکاران و قهرمانان جودو ساکن شهرستان استهبان بیان داشتند «در این شهرستان توانایی و ظرفیت های خوبی جهت رشد ورزش نابینایان دارد و وظیفه ی ما این است که توازن در امکانات ورزشی را در تمامی شهرستان های استان فارس ایجاد نماییم تا تمامی نابینایان و کم بینایان امکان دسترسی به تجهیزات را داشته باشند»

مرادپور افزود: 9 رشته ورزشی در حوزه نابینایان و کم بینایان در سطح استان وجود دارد. که 8 رشته تخصصی و یک رشته همگانی وعمومی؛ که خوشبختانه شهرستان استهبان با توجه به سوابق درخشان خود در سال های گذشته و قهرمانان متعدد در رشته جودو ؛ ظرفیت قهرمان پروری را در تمامی رشته ها را داراست.

وی ضمن اشاره به سخن حضرت محمد و نامه امام علی (ع) به مالک اشتر در فراز هفتم و هم چنین با استناد به ماده 8 فصل 4 قانون حمایت از معلولین اذعان داشتند که برای جذب، شناسایی و پرورش استعداد های نوظهور نیاز به زیر ساخت های مناسب ورزشی می باشد و با تکیه بر این قانون میتوان در عرصه رشد و توسعه ورزش نابینایان و کم بینایان گامی موثر برداشته شود.

جناب آقای ایزدی رئیس اداره ورزش و جوانان ضمن تشکر بابت حضور در این جلسه بیان داشتند« بسیار خشنودیم که توانستیم پس از سال ها استارت تشکیل هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان را در این شهرستان بزنیم و امیدواریم با حمایت و یاری تمامی نهادهای عمومی گامی موثر در راستای شناسایی، جذب و توسعه ورزش نابینایان برداریم»

در ادامه سرکار خانم اکبری نژاد نائب رئیس هیئت استهبان بیان نمودند« هدف ما از تشکیل این جلسه در گام نخست معرفی این ورزش به مسئولین و نهاد های عمومی استهبان بوده است تا بتوانیم با یاری هم گامی در جهت ایجاد و رشد این ورزش برداریم .

هم چنین ایشان با اشاره به اهمیت ورزش در ایجاد عزت نفس بین افراد افزودند: این وظیفه ما است تا شرایط را به گونه ای آماده سازیم تا افراد نابینا جذب و پرورش دهیم.

جناب آقای کارگر فرماندار شهرستان استهبان با شاره به این که معلولیت محدودیت نیست بیان نمودند: ما راه اندازی این هیئت را در شهرستان به فال نیک میگیریم و تمام تلاش خود را در جهت معرفی ، شناسایی و جذب ورزشکاران به ورزش انجام می دهیم

هم چنین ایشان با اشاره به اهمیت مناسب سازی افزودند: این شهرستان در زمینه مناسب سازی از وضعیت مطلوبی برخوردار است ولی ما تمام تلاش خود را در جهت بهبود مناسب سازی برای این عزیزان انجام میدهیم .
در ادامه ایشان افزودند: امید داریم پس از این جلسه با اهتمام بیشتری تمامی نهادها در این راه قدم بردارند و دیری نخواهد پایید که ما شاهد اینده درخشانی در ورزش نابینایان در شهرستان استهبان خواهیم بود.

در این جلسه خانم کشاورز نائب رئیس هیئت ورزش های نابینایان و کم بینای استان ضمن تشکر از اهتمام جدی جهت تشکیل این جلسه در کازرون و هم چنین ضرورت ورزش برای جامعه نابینایان اذعان کردند «یکی از حوزه های بسیار مهم در معلولین مناسب سازی در تمام سطوح شهری بالاخص سالن های ورزشی است که باید سالن هایی که در اختیار معلولین به ویژه نابینایان قرار می گیرد دارای مناسب سازی استاندارد و هم چنین محیطی آرام و فارغ از شلوغی و سر و صدا باشد .»

وی در پایان با اشاره به جمعیت  معلولین در این شهرستان بالاخص نابینایان پیشنهاد دادند که مجموعه ای ورزشی دارای استاندارد بین المللی معلولین در این شهرستان پایه گذاری و ساخته شود.

در پایان طی حکمی  اکبری به عنوان سرپرست هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان شهرستان استهبان منصوب شد.